پایگاه اطلاع رسانی ایران خبر

  • ۰
  • ۰

رییس‌جمهور از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سردار سلیمانی به عنوان افتخارات جمهوری اسلامی ایران و استان کرمان یاد کرد.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بیست و هفتمین سفر استانی خود صبح روز سه شنبه وارد استان کرمان شد و در جمع مردم کرمان ضمن اشاره به افتخارات این استان در دوران بعد ازانقلاب اسلامی به شخصیت‌هایی از جمله حضور شخصیت بزرگ شهید باهنر اشاره کرد و گفت: استان کرمان افتخارات بزرگی در طول تاریخ داشته است و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از آن‌هاست که شخصیتی برجسته در انقلاب اسلامی است و سال‌ها به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی به کشور خدمت کرده است.

وی با اشاره به این‌که «آیت‌الله هاشمی 8 سال به عنوان‌ رئیس‌جمهور ایران به کشور خدمت کرد» تصریح کرد:‌ ایشان قریب به 20 سال است که به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت دارند. همچنین فرمانده دوران جنگ تحمیلی بودند و ایثار و فداکاری‌های بسیاری در دوران زندگی خود برای مردم کشور عزیزمان ایران و حتی دنیای اسلام داشته‌اند و امیدواریم مردم مثل گذشته از وجود این عالم دانای پر افتخار بهره برده و استفاده کند.

وی همچنین با بیان این‌که «از دیگر افتخارات استان کرمان سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی است» خاطرنشان کرد:‌ من با سردار سلیمانی آشنایی و رفاقتم مربوط به دوران جنگ تحمیلی است. وقتی که ثارالله در حد یک گردان بود و در نهایت به عنوان لشگر 41 ثارالله یکی از لشگرهای قدرتمند ما در میدان دفاع مقدس در جنگ 8 ساله در برابر متجاوزین بود و امروز هم لشگری پرقدرت در کشور ماست و سال‌ها استان قدرتمند کرمان امنیت شرق کشورمان را به عهده داشته است.

رئیس جمهور در ادامه افزود:‌امروز در افغانستان، عراق، سوریه، فلسطین و لبنان هر جا را که نگاه می‌کنیم جای پای رشادت‌ها و دلاوری‌های سردار سلیمانی را می‌بینیم.

روحانی در ادامه با اشاره به تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه روز اول تا به امروز همیشه در مشکلات به عنوان نیروی پیشتاز ملت حضور داشته است. سال‌های اول انقلاب سپاه از کشور در برابر گروهک‌ها و توطئه‌ی قدرت‌های بزرگ حفاظت کرد و آن روز که جنگ نابرابر و ظالمانه‌ای بر ما تحمیل شد سپاه به عنوان یک نیروگاه قدرتمند در کنار بسیج و ارتش از کشور حفاظت کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:‌سپاه همیشه پیشتاز حل مشکلات کشور بوده است. امروز هم سپاه نه تنها بار حفاظت از امنیت کشور را بر عهده دارد، بلکه مسئولیت امنیت کشورهای دیگری که از ما درخواست مساعدت دارند را نیز به دوش می‌کشد.

سپاه برای دفاع از عتبات عالیات در عراق و سوریه و برای دفاع از مظلومان در لبنان ، فلسطین و افغانستان حضور دارد و ما آرزوی سرافرازی بیشتر برای سپاه دلاور و بسیج قهرمان در همه صحنه‌های جهاد مقاومت داریم.

رئیس دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از اظهارات خود بایادآوری اینکه در یک شرایط ویژه و در یک منطقه‌ای با وجود مشکلات خاص خود قرار گرفته‌ایم افزود:‌ جناح بندی‌ها و دسته بندی‌ها در دوران رقابت شرایط خوبی را به وجود می‌آورد و ما در سایه‌ی رقابت می‌توانیم بهترین ها را بشناسیم و با آگاهی بهتر افراد شایسته‌تر را انتخاب کنیم، اما وقتی دوران رقابت‌های انتخاباتی گذشت باید بدانیم دیگر بحث جناح بندی‌ها و رو در روقرار گرفتن‌ها هم به پایان می‌رسد.

روحانی درادامه تاکید کرد:‌امروز و پس از پایان انتخابات روز وحدت است و همه باید در صف واحد قرار بگیریم. امروز مجلس و دولت باید در کنارهم و دنبال حل مشکلات مردم باشند. مردم نه از دولت و نه از مجلس توقع اختلاف ندارند. مردم در این سال‌ها سختی‌ها را به جان تحمل کردند و مسئولیت خود را در انتخابات ایفا کردند و اکنون بعد از انتخابات خواست مردم همکاری و همفکری دولت و مجلس برای حل مشکلات است.

رئیس جمهور با ابراز امیدواری نسبت به مجلس دهم تصریح کرد:‌انتظار این است که دولت و مجلس در کنار هم و همسو با یکدیگر برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

  • ۹۵/۰۲/۲۲
  • ایران خبر ایران خبر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی